Jeg smilede for mig selv
..da jeg læste et læste et blogindlæg på Mikkel deMibs blog. Mikkel deMib arbejder med søgemaskineoptimering, og tog som sådan aktiv del i den debat om online reputation management, som opstod i forbindelse med Stein Bagger-sagen.
Hvis du ikke ved det, går online reputation management ud på at prøve på aktivt at håndtere sit ry på nettet. En væsentlig del af dette er at overvåge og/eller aktivt prøve på at ændre Googles søgeresultater, så negative resultater bliver mindre fremtrædende.
Nå, men i denne debat optrådte en Kirsten Dinesen fra Front Page PR som ekspert og advarede kraftigt imod at benytte sig af reputation management. Der var ingen grænser for, hvor skadeligt det kunne være for virksomheden.
Mikkel deMib blev pikeret og valgt med fin sans for ironi at skrive et blogindlæg om Kirsten Dinesen og Front Page PR. Mikkels blog er populær og mange folk linker til den. Blandt andet derfor opnår den ganske gode resultater i Googles søgeresultater. Konsekvensen af blogindlægget er, at Mikkels kritiske blogindlæg ligger nummer 3 på søgninger på Front Page PR og nummer 4 på søgninger på Kirsten Dinesen.
Det er god værkstedshumor i mine øjne. For at citere Mikkel deMib fra kommentarerne til hans indlæg: “Jamen det er jeg da helt overbevist om at Kirsten Dinesen intet har imod – og endnu mere sikker på, at hun ikke vil foretage sig noget for at ændre på dette. Det ville jo være uetisk, ik?”
PS: Hvis du tror, at jeg har skrevet dette indlæg for at understøtte spøgen, så er der måske et gran sandhed i det :o)