Adwords-bøger

En dag for snart længe siden sendte jeg på vegne af en anden en forespørgsel ud i mit netværk på Twitter og Google Plus for at spørge efter gode Adwords-bøger til folk, der er kommet udover begynderniveauet.

For både helt grundlæggende Adwords og de næste par trin kan man fint få dækket ved bøger som Rosenstands Ad-Lex og Andreas Lolks “Adwords Profit”. (Førstnævnte koster penge, sidstnævnte er gratis).

Men min bekendte ville gerne have læsestof, der kunne give yderligere inspiration. Og ignorerede mine gode forslag om at hyre mig til at hjælpe med Adwords eller selv at arbejde intensivt med det og lære gennem ‘learning-by-doing’ og ved at læse lidt med på nogle blogs.

Så jeg spurgte ud i mit net-univers og fik nogle få bud tilbage:

Perry Marshall: “Definitive guide to Google Adwords”

Andrew Goodman: “Winning Results with Google Adwords” (kan jeg ikke selv anbefale. Har læst det meste af den engang, og den er ret grundlæggende.)

Brad Geddes: “Advanced Google Adwords” (blev anbefalet af Michael Kjeldsen.)

Beatingadwords.com (Anbefalet af Thomas Rosenstand, der havde hørt godt om den, men ikke selv læst den. Ligner lidt en get-rich quick ting.)

(Jeg ville gerne have krediteret alle dem, som kom med de forskellige bud, men jeg fik ikke noteret de hjælpsommes navne, og det er så længe siden, at de for længst er sunket til bunds i de ukendte Twitter-dybder. Det beklager jeg. De få ovenstående kunne jeg finde på Google+).

Herudover kan frarådes Brad Callens “Adwords Made Easy”, som er noget argt skrammel.

Det var en kort opsummering af de anbefalinger, jeg fik. Har du stiftet bekendtskab med nogle af dem eller kan anbefale andre bøger, så meld endelig ind i kommentarerne.

Skriv en kommentar