Minut-sygen i telefonen

Det begyndte på mobilmarkedet, hvor små nystartede selskaber fandt på en fidus, der satte dem i stand til at sænke listepriserne: Afregning pr. påbegyndt minut. Det er klart, at de kan nøjes med at opkræve et lavere beløb pr. minut, når de til gengæld opkræver betaling for tid, hvor du slet ikke har talt.

Minut-sygen spredte sig til de etablerede mobilselskaber, hvor visse produkter nu tilbydes med minutafregning i stedet for sekundafregning.

Og nu bliver det så endnu værre. TDC har besluttet sig for at lade sygen sprede sig videre til fastnettet. Dvs. at samtlige TDC’s normale fastnetkunder fremover skal betale pr. påbegyndt minut i stedet for afregning for faktisk talt tid. Visse priser bliver sænket, men alt i alt betyder det en ekstraudgifter for kunderne. Det lægger TDC ikke skjul på i f.eks. denne artikel, hvor en direktør er citeret for følgende: “Der er ikke grund til at lægge skjul på, at det fører til en stigning i telefonudgiften for mange kunder.”

Jeg skal nok spare jer for tirader om monopolselskab, for det er TDC ikke. Det står enhver frit for at skifte teleselskab,  og det må jeg jo så overveje. Alternativt bruge SMS eller min mobil endnu mere til helt korte beskeder.

2 kommentarer to “Minut-sygen i telefonen”

  1. Jeg tror, at TDC skyder sig selv i foden med den form for prispolitik.

    Måske er der nogle kunder, som de kommer til at tjene mere på, men der er bestemt også kunder, der vælger at skifte selskab som følge af TDC’s gebyragtige holdninger.

    /Leif

  2. Der er vist ikke andet at sige end – trist.

Skriv en kommentar